H νέα τεχνολογία στην υπηρεσία της καταστολής, αλλά σίγουρα πιο κομψό από την παραδοσιακή συνταγή ενός στρατού αφιονισμένων μπάτσων στο κατόπι σου... |
"Θα’ρθεί καιρός, που θα σας πουν να βουλωθείτε με τη βούλα του Σατανά. Να μη βουλωθείτε. Αν βουλωθείτε και στου βοδιού το κέρατο να κρυφθείτε θα σας βρουν". Κοσμάς ο Αιτωλός
Ο σύντροφος Νίκος Ρωμανός με την απεργία πείνας έδωσε μια σκληρή μάχη με οδόφραγμα το ίδιο του το σώμα. Οπωσδήποτε χρειάζεται χρόνος για να κάνουμε έναν ευρύτερο κινηματικό απολογισμό για τα ζητήματα που άνοιξε αυτός ο αγώνας κι επιπλέον δεν πρέπει να μιλάμε με μανιχαϊστικούς όρους νίκης και ήττας, που περισσότερο πολώνουν και θολώνουν τα νερά, παρά μας διαφωτίζουν. Ωστόσο αξίζει να γίνουν ορισμένες, έστω και πρόχειρες, παρατηρήσεις πάνω στον διάλογο που έχει ανοίξει από χθες.
Ο Νίκος Ρωμανός με τον δυναμικό αγώνα που έδωσε κατάφερε να ενεργοποιήσει μαχητικά αντανακλαστικά που βρίσκονταν σε λήθαργο στο ριζοσπαστικό κίνημα των τελευταίων ετών. Απέδειξε πως ο αναρχικός/αντιεξουσιαστικός χώρος είναι ένα εν υπνώσει κίνημα, που χρειάζεται να στριμωχθεί στη γωνία για να ξανακυλήσει ζεστό αίμα στις φλέβες του. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα χιλιάδες κόσμου κατέβηκε σε μαζικές/προπαγανδιστικές διαδηλώσεις και δημόσιες παρεμβάσεις, συγκρούστηκε με τις δυνάμεις καταστολής, κατέλαβε δημόσια κτήρια, έκανε νυχτερινούς εμπρησμούς σε καπιταλιστικούς και κρατικούς στόχους, αφήνοντας πίσω τον εξαρχειοκεντρισμό και τον γαντζωμένο στην Στουρνάρη πολιτικό αυτισμό των ειδικών του μαχητικού λόγου στα αμφιθέατρα (ενός λόγου τραγικά αναντίστοιχου από τις πραγματικές πράξεις των φορέων του). Κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του τόσο ο αγώνας του Ρωμανού όσο και η μαχητική στάση του κινήματος.
Μετά τη λήξη του αγώνα του Ρωμανού (ο οποίος είχε μερικά προβληματικά σημεία που θα πρέπει να συζητηθούν σε έναν εσωτερικό κινηματικό διάλογο, με κυρίαρχο σημείο τη διαμεσολάβηση του κοινού μας αγώνα από έναν σχεδόν παρακρατικό δικηγόρο με περίεργες πολιτικές, δημοσιογραφικές και άλλου είδους άκρες και δομικές σχέσεις με το βαθύ ΠΑΣΟΚ), υπήρξε μια κριτική στην αποδοχή του συντρόφου να κάνει χρήση του συστήματος γεωεντοπισμου (βραχιολάκι). Αν και η κριτική αυτή έχει και αρκετές ορθές προεκτάσεις, ωστόσο βασίζεται σε μια σχεδόν μεταφυσική, μυστικοποιημένη και τεχνοφοβική αντίληψη για τον γεωεντοπισμό. Οι φορείς αυτής της (όχι σε όλα άδικης) κριτικής είναι κατα κάποιον τρόπο παρασυρμένοι από την διάχυτη δυστοπική κουλτούρα που έχει καλλιεργηθεί σε ολόκληρη την κοινωνία. Οι σύντροφοι ξεχνούν, όμως, πως το λεγόμενο βραχιολάκι είναι ένας ακόμα κατασταλτικός περιοριστικός όρος, δίπλα σε άλλους και ως τέτοιον πρέπει να τον αντιληφθούμε, ως κομμάτι μιας αλληλουχίας και όχι σαν κάτι ξεκομμένο. Ας κάνουμε, όμως, δυο απλές ερωτήσεις σε όσους ασκούν κριτική στην αποδοχή του Ν. Ρωμανού να φορέσει το βραχιολάκι και ο καθένας ας μιλήσει με τη συνείδησή του:
1) Αν συλληφθεί ο οποιοσδήποτε σε μια διαδήλωση ή σε μια νυχτερινή ζουζουνιά (ή οπουδήποτε αλλού) και του τεθεί το δίλλημα: βραχιολάκι ή προφυλάκιση, θα προτιμήσει να μπει τούφα για να κρατήσει αμόλυντη την επαναστατική του αγνότητα; Να σημειώσουμε επιπλέον πως ο νόμος για το βραχιολάκι ήδη υπήρχε, πολύ πριν την ψήφιση της χθεσινής τροπολογίας, οπότε το ενδεχόμενο να γίνει άμεσα υλοποίηση αυτής της μεθόδου δεν το ανοίγει ο Ρωμανός, όπως λανθασμένα ακούγεται. Απλώς νομοτελειακά κάποιος θα ήταν ο πρώτος. Θα ήταν άδικο, όμως, ο πρώτος (που μάλλον θα είναι ο Ρωμανός) να είναι ο αίρων τας αμαρτίας του χώρου.
2) Τι θέλετε δηλαδή, να τον πηγαίνουν τον Ρωμανό στη σχολή καροτσάκι ΕΚΑΜ, ΔΕΛΤΑ, ΜΑΤ και πρασινομπερέδες;. Αυτό θα ήταν προτιμότερο;;; Ή μήπως θα κάνουμε και κριτική που το βραχιολάκι απομακρύνει την ανθρώπινη επαφή με τα όργανα της τάξης;;;
ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΝΙΚΟ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ
Ο σύντροφος Νίκος Ρωμανός με την απεργία πείνας έδωσε μια σκληρή μάχη με οδόφραγμα το ίδιο του το σώμα. Οπωσδήποτε χρειάζεται χρόνος για να κάνουμε έναν ευρύτερο κινηματικό απολογισμό για τα ζητήματα που άνοιξε αυτός ο αγώνας κι επιπλέον δεν πρέπει να μιλάμε με μανιχαϊστικούς όρους νίκης και ήττας, που περισσότερο πολώνουν και θολώνουν τα νερά, παρά μας διαφωτίζουν. Ωστόσο αξίζει να γίνουν ορισμένες, έστω και πρόχειρες, παρατηρήσεις πάνω στον διάλογο που έχει ανοίξει από χθες.
Ο Νίκος Ρωμανός με τον δυναμικό αγώνα που έδωσε κατάφερε να ενεργοποιήσει μαχητικά αντανακλαστικά που βρίσκονταν σε λήθαργο στο ριζοσπαστικό κίνημα των τελευταίων ετών. Απέδειξε πως ο αναρχικός/αντιεξουσιαστικός χώρος είναι ένα εν υπνώσει κίνημα, που χρειάζεται να στριμωχθεί στη γωνία για να ξανακυλήσει ζεστό αίμα στις φλέβες του. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα χιλιάδες κόσμου κατέβηκε σε μαζικές/προπαγανδιστικές διαδηλώσεις και δημόσιες παρεμβάσεις, συγκρούστηκε με τις δυνάμεις καταστολής, κατέλαβε δημόσια κτήρια, έκανε νυχτερινούς εμπρησμούς σε καπιταλιστικούς και κρατικούς στόχους, αφήνοντας πίσω τον εξαρχειοκεντρισμό και τον γαντζωμένο στην Στουρνάρη πολιτικό αυτισμό των ειδικών του μαχητικού λόγου στα αμφιθέατρα (ενός λόγου τραγικά αναντίστοιχου από τις πραγματικές πράξεις των φορέων του). Κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του τόσο ο αγώνας του Ρωμανού όσο και η μαχητική στάση του κινήματος.
Μετά τη λήξη του αγώνα του Ρωμανού (ο οποίος είχε μερικά προβληματικά σημεία που θα πρέπει να συζητηθούν σε έναν εσωτερικό κινηματικό διάλογο, με κυρίαρχο σημείο τη διαμεσολάβηση του κοινού μας αγώνα από έναν σχεδόν παρακρατικό δικηγόρο με περίεργες πολιτικές, δημοσιογραφικές και άλλου είδους άκρες και δομικές σχέσεις με το βαθύ ΠΑΣΟΚ), υπήρξε μια κριτική στην αποδοχή του συντρόφου να κάνει χρήση του συστήματος γεωεντοπισμου (βραχιολάκι). Αν και η κριτική αυτή έχει και αρκετές ορθές προεκτάσεις, ωστόσο βασίζεται σε μια σχεδόν μεταφυσική, μυστικοποιημένη και τεχνοφοβική αντίληψη για τον γεωεντοπισμό. Οι φορείς αυτής της (όχι σε όλα άδικης) κριτικής είναι κατα κάποιον τρόπο παρασυρμένοι από την διάχυτη δυστοπική κουλτούρα που έχει καλλιεργηθεί σε ολόκληρη την κοινωνία. Οι σύντροφοι ξεχνούν, όμως, πως το λεγόμενο βραχιολάκι είναι ένας ακόμα κατασταλτικός περιοριστικός όρος, δίπλα σε άλλους και ως τέτοιον πρέπει να τον αντιληφθούμε, ως κομμάτι μιας αλληλουχίας και όχι σαν κάτι ξεκομμένο. Ας κάνουμε, όμως, δυο απλές ερωτήσεις σε όσους ασκούν κριτική στην αποδοχή του Ν. Ρωμανού να φορέσει το βραχιολάκι και ο καθένας ας μιλήσει με τη συνείδησή του:
1) Αν συλληφθεί ο οποιοσδήποτε σε μια διαδήλωση ή σε μια νυχτερινή ζουζουνιά (ή οπουδήποτε αλλού) και του τεθεί το δίλλημα: βραχιολάκι ή προφυλάκιση, θα προτιμήσει να μπει τούφα για να κρατήσει αμόλυντη την επαναστατική του αγνότητα; Να σημειώσουμε επιπλέον πως ο νόμος για το βραχιολάκι ήδη υπήρχε, πολύ πριν την ψήφιση της χθεσινής τροπολογίας, οπότε το ενδεχόμενο να γίνει άμεσα υλοποίηση αυτής της μεθόδου δεν το ανοίγει ο Ρωμανός, όπως λανθασμένα ακούγεται. Απλώς νομοτελειακά κάποιος θα ήταν ο πρώτος. Θα ήταν άδικο, όμως, ο πρώτος (που μάλλον θα είναι ο Ρωμανός) να είναι ο αίρων τας αμαρτίας του χώρου.
2) Τι θέλετε δηλαδή, να τον πηγαίνουν τον Ρωμανό στη σχολή καροτσάκι ΕΚΑΜ, ΔΕΛΤΑ, ΜΑΤ και πρασινομπερέδες;. Αυτό θα ήταν προτιμότερο;;; Ή μήπως θα κάνουμε και κριτική που το βραχιολάκι απομακρύνει την ανθρώπινη επαφή με τα όργανα της τάξης;;;
ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΝΙΚΟ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ
Σωστό σε πολλά το κείμενο και ψύχραιμο (και όσο πρέπει χοληφόρο...). Ομως σύντροφοι το ζήτημα δεν είναι απλά στο αν ο Ρωμανος εκβιάζεται να φορέσει το βραχιολάκι (εκεί μάλλον παύει ο κάθε αντίλογος), όσο το ότι η στρατηγική ενός αγώνα απεργίας πείνας καταλήγει στο να "προτείνει" μια θεσμική διέξοδο που μόνο θεωρητικά είναι τώρα σε ισχύ, ενώ ταυτόχρονα η κατάργησή του συνεχίζει να αποτελεί ένα ανοιχτό (ελπίζουμε όλοι) πεδίο αγώνα για τους ίδιους τους κρατούμενους και για μας τους απ'έξω. Πρόκειται λοιπόν για την διαμόρφωση ενός "δεδικασμένου" μέσω μιας εντελώς ανεπικοινώνητης προσωπικής στρατηγικής αγώνα. Επίσης το να συγκρίνουμε "σωφρονιστικές-ποινικές τεχνικές" του στυλ "βραχιολάκι ή καροτσάκι από ΕΚΑΜ" και να το θέτουμε διλημματικά, τελικά τεχνικοποιεί -άρα και υποβαθμίζει- μια ολόκληρη "νέα" ποινική πρακτική του κράτους έκτακτης ανάγκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην ουσία πέρα από το βασίλειο του "σωστού ή λάθους", μάλλον μόλις ανοίγει (ή πρέπει να ανοίξει) μια κινηματική διαδικασία διαλόγου για την συλλογική (πολιτική και πρακτική) αντιμετώπιση των νέων ποινικών τακτικών (αυτής δηλαδή που θα έπρεπε να είχε ήδη αρχίσει, αμέσως μετά τον πρόσφατο αγώνα ενάντια στις φυλακές Γ και την θεσμοθέτηση του νέου σωφρονιστικού κώδικα). Οσο για το βραχιολάκι, θα αντιγράψω ένα κείμενο μιας παντειακής, της Αφροδίτης Κουκουτσάκη, που γράφτηκε σε αριστερούλα εφημερίδα την περίοδο που συντασσόταν ο νέος σωφρονιστικός κώδικας το 2013...και νομίζω ότι περιγράφει αρκετά ολοκληρωμένα τις κοινωνικές απολήξεις της χρήσης γεωεντοπισμού και συναφων πρακτικών.
ενα μεγάλο ρολόι στον αστράγαλο
http://www.epohi.gr/portal/politiki/12156-ss-s-sss
το βραχιολάκι δινει την αίσθηση της συνεχους παρακολούθησης,της αόρατης φυλακής μέσα στην "πραγματικότητα" κι αύτη η αίσθηση είναι πολύ επικύνδυνη όχι μόνο για τους φυλακισμένους αλλα για ολόκληρη την κοινωνια.ο αγώνας του ρωμανού δικαιώθηκε μέσα απο ένα ισχυρό κίνημα αλληλεγγύης που λειτούργησε σχετικά γρήγορα σε σχέση με άλλες απεργείες πείνας(σακκάς).είναι ανάσα ελευθερίας για το ρωμανό.νίκη για το κίνημα αλληλεγγύης.ταφόπλακα για ένα ολόκληρο κομματι δικαιωμάτων και αυτο πρέπει να το κοιτάξουμε ανεξαρτητα απ την υπόθεση της απεργείας πείνας
ΑπάντησηΔιαγραφήabelofilosofies opos tograpses
ΑπάντησηΔιαγραφήπεραστικα στον ραχιωτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήπεραστικα στον ραχιωτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήμπορεί να χαλάει μερικούς που δε διακρίνονται για τη νοημοσύνη τους, αλλά εδω πέρα συκοφαντικά, ανακριβή και προβοκατόρικα σχόλια δε θα ξανανεβούνε. Δε θα γίνει ρινγκ λασπολογίας αυτό το μπλογκ. Όποιος θέλει να συνεισφέρει ουσιαστικά στον διάλογο ας το κάνει και δε θα λογοκριθεί, ακόμα κι αν υπάρχουν αξιακές διαφωνίες. Αλλά ο οχετός της λάσπης από κάποιους που γλύφουν παρακρατικούς κώλους δε θα γίνει ανεκτός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάτι τελευταίο: μη διαβάζετε και πολύ Λαμπρόπουλο, σας χαλάει και θα εκτεθείτε για δεύτερη φορά. Η συκοφαντία έχει κοντά ποδάρια και θα γελάνε μέχρι και τα έδρανα του γκίνη μαζί σας. Βρείτε κανένα πιο χρήσιμο ανάγνωσμα από τους ασφαλιτοδημοσιογράφους που αναμασάτε τα ξερατά τους....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυντροφικά και με αγάπη...
Υπερασπιζεσαι τον ρωμανο σε σχεση με την καταληξη της απεργιας πεινας στο να του τοποθετηθει βραχιολακι σε.ενδεχομενη αδεια. Η αληθεια ειναι πως δυστηχως εχασε. Αυτο το λεγ γιατι εκανε απεργια πεινας για αδεια η οποια δεν του δοθηκε. Αντιθετα αλαξε προς το χειροτερο το νομοθετικο πλαισιο για τις εκπαιδευτικες αδειες σε σχεση με παλιοτερα. Υπαρχει πλεον η εξ αποστασεως εκπαιδευση και το βραχιολακι σε αντιθεση με πριν που ηταν απλη αδεια. Οποιος διαβασει το νομο θα καταλαβει οτι η τελευταια προταση "για δυνατοτητα αποριψης με αιτιολογημενο σκεπτικο" φωτογραφιζει ανταρτες πολης που μπορει να προσπαθουσαν ναπαρουν αδεια. Απλα θα τους πουν οτι συνεχιστε την εξ αποστασεως εκπαιδευση. Που καταληγω. Αντικειμενικα εγινε η απεργειαπεινας και τελειωσε χωρις καν υποσχεση οτι ο ρωμανος θα παρει την αδεια εστω με το βραχιολακι. Αν εκανε καλα? Το χειρηστικε στρατηγικα ωστε να βγει φαινομενικα νικη. Δεν αξιζε να το κανει ολο αυτο τωρα. Αλλα αυτο δεν σημενει οτι πρεπει να κριτικαριστει για αυτο ειδικα.δημοσια και ποσο μαλλον σε facebook twitter κλπ. Αλλα σε σχεση με το εδω κειμενο. Αμα οι πυρηνες καναν απεργια πεινας για τον ιδιο λογο και υπηρχε η ιδια καταληξη με βραχιολακι. Εσυ θα μιλαγες με τον ιδιο τροπο η θα ησουν ειρωνικος και επιθετικος για αυτη την εξελιξη? Γιατι θεωρω οτι αμα ηταν καποιος αλλος που λογω της απεργια πεινας αποδεχοτα το βραχιολακι θα υπηρχε πολυ μεγαλυτερο κραξιμο...περιμενω σοβαρη απαντηση στα πλαισια του διαλογου και αν μπορουσες να μου εξηγησεις το λογο της διαφορετικης στασης
ΑπάντησηΔιαγραφήη αρχική μου στάση για τη στάση του Νίκου να δεχθεί το βραχολάκι ήταν αυστηρή και κριτική. Η στάση μου άλλαξε αφού μίλησα με συντρόφους,σκέφτηκα κάποια πράγματα παραπάνω και κατέληξα σε διαφορετικά συμπεράσματα. Οπότε είναι άτοπο αυτό που γράφεις. Η στάση μου δεν ετεροκαθορίζεται από τους πυρήνες ή τον ΕΑ ή την 17Ν.
ΔιαγραφήΌσο για το νομοθετικό πλαίσιο δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα γράφεις. Υπήρχε σε κάποια σημεία υποχώρηση, αλλά αυτή η τροπολογία αποτελεί ρήγμα στις ειδικές συνθήκες κράτησης και τις φυλακές τύπου Γ. Μικρό ρήγμα μεν, αλλά υπαρκτό ρήγμα.
Επίσης, οι υπόδικοι δεν δικαιούνται τακτικές άδειες, παρά μόνο έκτακτες ή εκπαιδευτικές με τη σύμφωνη γνώμη του οργάνου που τους προφυλάκισε. Στην πράξη δηλαδή ελάχιστοι υπόδικοι παίρνουν άδειες (συνήθως ρουφιάνοι), γιατί υπάρχει μια δομική αντίφαση: καλείται ο εισαγγελέας που προφυλάκισε έναν κρατούμενο ως επικίνδυνο για φυγή να του δώσει άδεια ως μη επικίνδυνο για φυγή...
Επί του πρακτέου δηλαδή η υποχώρηση είναι μονάχα στο επίπεδο της νομικής θεωρίας και όχι της πρακτικής εφαρμογής.
τάδε έφη Κατσιφάρας για τα βραχιολάκια (υφυπουργός Δικαιοσύνης το 2010 και ανηψιός του αείμνηστου Γεωργίου Κατσιφάρα): «Όσο είμαι σε αυτή τη θέση δεν πρόκειται να περάσει. Είναι ένα μέτρο που παραβιάζει την ιδιωτικότητα, είναι ζήτημα δημοκρατικής ευαισθησίας και έξω από τις αρχές της πολιτικής του υπουργείου»
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ένας Κατσιφάρας τάδε έφη, μήπως ημείς να ξανασκεφτούμε την "νίκη" και την "ήττα", τα ευχολόγια ή τους εξορκισμούς, τα εύκολα συμπεράσματα που χαϊδεύουν τα βολικά κινηματικά αυτιά μας;
σύντροφε συγνώμη που στο λέω, αλλά νομίζω οτι δεν είναι ένα δημόσιο μπλόγκ χώρος για να ανοιχτεί τέτοια κουβέντα.Όπως έγραψες, γι'αυτά τα πράματα θα πρέπει να γίνει ένας εσωτερικός διάλογος (μακριά απο εχθρικά μάτια).
ΑπάντησηΔιαγραφήγια όσους λένε για ήττες και ιστορίες απλά να πως οτι έτσι προχωράει η ιστορία: παίρνεις κάτι, μετά με έναν άλλο αγώνα κατι άλλο κλπ. Τώρα από το καθόλου, πήγαμε στο βραχιολάκι (το οποίο, ότι και να λέει ο κάθε ένας, υπήρχε και σαν νόμος και σαν πρόθεση). Αύριο, θα προσπαθήσουμε για το καθολου βραχιολάκι.
Αλλά οτι και να λέει ο καθένας, εγώ σημειώνω οτι αυτή είναι η μοναδική νίκη που επιτεύχθηκε εδώ και τέσσερα χρόνια.Η αριστερά έχει σηκώσει όλο τον κόσμο και χάνει κατα κράτος. Και την νίκη αυτή την χρειαζόμασταν.