tag:blogger.com,1999:blog-6128780102061502848.post4279121087396174765..comments2022-03-26T13:50:45.338+03:00Comments on ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ: Ο ΤΑΞΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ (ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΒΟΓΟΜΙΛΟΙ)halastorhttp://www.blogger.com/profile/14354265178048377417noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6128780102061502848.post-48462827975781712982016-02-23T15:17:27.039+02:002016-02-23T15:17:27.039+02:00Το άρθρο αναφορικά με τον ταξικό πόλεμο είναι σύντ... Το άρθρο αναφορικά με τον ταξικό πόλεμο είναι σύντομο, αλλά αρκετά αξιόλογο. Ομως οι ιστορικές-"θρησκευτικές" πηγές κακως θεωρούνται δεδομένες..<br /><br />Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι: <br /><br />(1)πουθενά δεν υπάρχει ο όρος "Βυζάντιο", αλλά "Νέα Ρώμη" <br /><br />(2)οι "πληροφορίες" περί μανιχαισμού , και αρα περι δυισμού δεν προκύπτουν από κείμενα των ομάδων αυτών, αλλά από τους καθεστωτικούς κονδυλοφόρους. <br /><br />Η κατηγορία περί "μανιχαισμού" χρησιμοποιήθηκε copy-paste σε δεκάδες κοινότητες αντιφρονούντων, σε αναολή και δύση σε τέτοιο βαθμό που αποτελεί ένα βολικό και επαναλαμβανόμενο ψέμμα. Οι μανιχαιοι άλλωστε ηταν το ίδιο εξουσιαστές με τους "ορθοδόξους". <br /><br />Δεν υπήρξαν ομάδες που να αυτο-ονομάζονταν "παυλικιανοι" ή "βογόμιλοι". Εκείνο που προκύπτει σαφως από κριτικές αναλύσεις των κειμένων (ακόμα και των καθεστωτικών) είναι ο μονταλιστικός χαρακτήρας των ομάδων αυτών. <br /><br />Μονταλισμός είναι η πολλαπλότητα των εμφανίσεων ενός μονο-πρόσωπου και μονο-υπόστατου θεού. Η μεγάλη σημασία που δίνουν στην μονότητα οι μονταλιστές αποκλείει τον δυισμό. <br /><br />Οι μονταλιστές ξεκίνησαν να αμφισβητούν την ρωμαική εξουσία πάνω στην εκκλησία από τον μ. Κων/νο ακόμη (Ευστάθιος,Μαρκέλλος κλπ). Kατά τα πρώτα χρόνια της διάδοσης του χριστανισμού ξεκίνησαν την κατάργηση των ταξικών διαφορών. Για παράδειγμα ο Κάλλιστος ήταν ο πρώτος που πάντρευε γυναίκες της αριστοκρατίας με πληβείους προκαλόντας την οργή των “πατέρων” της εκκλησίας. <br /><br />Η ονομασία "βογομιλοι" δόθηκε στους πρυπάρχοντες "παλαιούς" (παλαιοχριστιανους) της Θράκης και σημαίνει "αγαπητοί του θεού". Προέκυψε όταν οι τοπικοί πληθυσμοί των βουλγάρων προσπαθούσαν να ξεχωρίσουν τους πατριαρχικούς ιεραπόστολους από τους γηγενείς χριστιανούς που οι κοινότητες τους εφάρμοζαν την κοινοκτημοσύνη.<br /><br />Οι ίδιοι συγγραφείς που μιλούν για "μανιχαίους" ομολογούν ότι οι "βογομιλοι" ήταν μονταλιστές. Ο Κοσμάς μάλιστα παραδέχεται ότι οι "παυλιανίτες" είχαν το ίδιο δόγμα.. <br /><br />Ακόμα οι "παυλιανίτες" χαρακτηρίστηκαν έτσι επειδή επέμεναν στην ρήση του Παύλου (ότι στον Ιησού κατοικεί ολο το πλήρωμα της θεότητας), εν αντιθεσει με τους καθολικιστές που πίστευαν τα περί 2ου προσωπου της τριάδας.<br /><br />Ακόμη και οι "ζηλωτές" της κομμούνας της θεσσαλονίκης ουδέποτε αυτο-ονομάστηκαν έτσι. Ο όρος αυτός αναφέρεται κυρίως στο πολιτικό μέρος της διαμάχης. Θρησκευτικά κείμενα της εποχής τους ονομάζουν "βογομιλους" και τους ηγέτες τους "μονταλιστές" και "σαβελλιανούς".<br /><br />Ουδέποτε οι "βογόμιλοι" εμφανίστηκαν σαν πασιφιστές. Η προτροπή "το να δίνεις και το άλλο μάγουλο σε όποιον σε ραπίζει" αναφέρεται στους προσωπικούς εχθρούς του καθένα, στην ταπείνωση και απεμπόληση του ιδιωτικού συμφέροντος, και φυσικά δεν σημαίνει την υποταγή σε αυτούς που καταδυναστεύουν την κοινωνία.<br /><br /> Φιλικά<br /> AntipasAnonymousnoreply@blogger.com